Menu

czwartek, 24 grudnia 2015

5 ulubionych piosenek świątecznych!

Skoro dziś Wigilia, Wesołych Świąt dla czytelników, przygotowałam krótką top listę piosenek świątecznych.

1.      Merry Christmas Everyone


Pamiętam, że co roku ta piosenka leciała podczas przygotowań świątecznych. Pamiętam nawet, jak mama kłóciła się z siostrą o źle przygotowane krokiety. Co święta, podczas przygotowań, nie brakowało spinek. Ostatecznie wszyscy obracali to w żart i spędzali miło święta. :)

2.      Feliz Navidad



Przy tym chyba najczęściej stroiłam z ojcem choinkę. Idealnie pasowała, gdy spadała mi bombka : ).

3.      Let It Snow!



Teraz nie ma już takich zim, jak kiedyś. Ale ta piosenka kojarzy mi się wyłącznie z sankami, bałwanami i wojnami na kulki. Jak byłam za mała, aby pomagać mamie w kuchni tata zawsze wyciągał mnie na dwór. Raz skończyło się wybitym barkiem, ale liczą się chęci, co nie :)?

4.      Jingle Bell Rock



Ta piosenka, nie wiedząc czemu, kojarzy mi się z wystawami sklepowymi. Jak ją słyszę za każdym razem widzę Pucki rynek, wystrojoną choinkę i okna zapełnione bombkami, aniołkami i innymi ozdobami świątecznymi. Oprócz tego brakowałoby, aby wszyscy zaczęli tańczyć, jak to bywa w musicalach :).

5.      Driving home for Christmas



Widzę siebie w samochodzie jadącą do mojej siostry. Tradycja u nas raczej prosta. Raz Wigilia u rodziców, raz u siostry, raz u brata. Krążymy między sobą, co roku. Tę nutę akurat puszczałam, gdy jechaliśmy do siostry – droga znacznie dłuższa. Do brata mam pięć minut :).

            Dodatek 1

            Happy Xmas (War Is Over)



Tej piosenki najczęściej słucham w samotności. Przypomina mi o tym, że istnieją na świecie osoby, które nie mają tego, co mam ja. Nie mają przedświątecznych kłótni, porządków, rodzinnego posiłku, dzielenia się opłatkiem, czy wymieniania się prezentami. Nie mają tego, bo trafili w gorsze miejsce ode mnie, nie z wyboru. Czasem warto o takich ludziach pomyśleć. Może nawet się za nich pomodlić.

            Dodatek 2

            Last Christmas


Można też wspomnieć o Last Christmas, bo ta piosenka jest, jak Kevin sam w domu na Polsacie. Jak ją słucham, to widzę przed oczami amerykańskie filmy, najczęściej klasy B, puszczane np. na jedynce :).

Wesołych Świąt dla wszystkich. Nie będę się za bardzo rozpisywać, bo już wcześniej napisałam, że nie przepadam za takimi życzeniami :). Są bezosobowe.
Udostępnij

Następny
Poprzedni
Małgorzata Radtke

Napisane przez

Zobacz także

1 komentarz:

  1. Tyle świątecznych piosenek, aż trudno mi sobie bez nich wyobrazić święta. Nadają klimatu, chociaż nic nie zastąpi śniegu. Strasznie mi smutno, że po raz trzeci nie będę miała białych świąt jak w dzieciństwie. :((
    Ja najbardziej lubię Last Christmas - przypomina mi czas jak byłam całkiem mała (może miałam 4 lub 5 lat) i ta piosenka leciała w starym radiu ojca, on siedział i ,,dziubał'' coś w komputerze, a ja siedziałam sobie i nie robiłam nic konkretnego. To były fajne czasy.
    Ciężko mi idzie składanie życzeń, więc napisze tylko: Wesołych Świąt! :)

    OdpowiedzUsuń